پاورپوینت مراقبت از بیمار بعد از عمل جراحی

دسته بندي : علوم پزشکی » مهندسی پزشکی
دانلود پاورپوینت با موضوع مراقبت از بیمار بعد از عمل جراحی،
در قالب ppt و در 15 اسلاید، قابل ویرایش.

بخشی از متن پاورپوینت
حمل بیمار
اتاق ریکاوری
اطمینان از وضعیت صحیح بیمار :
معمولا وضعیت لترال برای بیمار بیهوش خطر اسپیراسیون ( خون / بزاق / مواد استفراغی ) را کمتر میکند . این وضعیت موجب درناژ خون یا ترشحات حلق خواهد شد بخصوص در جراحیهای دهان یا بینی احتمال ترشحات بیشتری وجود دارد . این وضعیتد برای برقراری راه هوایی مناسب تر است البته ممکن است در همه بیماران امکان این وضعیت وجود نداشته باشد و یاشرایط جراحی این اجازه را ندهد ( توراکس / اورتوپدی ) در این صورت بیمار را در وضعیت طاق باز قرار داده و با بالا کشیدن چانه راه هوایی بیمار باز نگه داشته میشود . در جراحی چشم و اعصاب و بی حسی اسپاینال بهتر است بیمار بهد پشت خوابیده و کاملا صاف  باقی بماند .
نوزادان و کودکانی که در طول بیهوشی لوله تراشه داشته اند ممکن است به دلیل التهاب گلوت دچار انسداد تنفسی شوند . این موضوع باید سرلعا به پزشک بیهوشی اطلاع داده شود و با بالا نگهداشتن سر تخت و قرار دادن بیمار در معرض اکسیژن این مشکل را درمان نمود .

شناخت و درمان مشکلات تنفسی :
انسداد راه هوایی :
هدف اصلی ذر حفظ تهویه ریوی و جلوگیری از هیپوکسمی و هایپرکاپنی است. این حالت به دنبال انسداد راه هوایی و هیپرونتیلاسیون رخ میدهد پرستار دستور تجویز پزشک را بلافاصله کنترل و اجرا می کند تعداد و عمق تنفس و میزان اشباع اکسیژن و صداهای تنفسی را باید کنترل نماید . بیماران بعد از بیهوشی طولانی مدت معمولا بیهوش ودارای شلی عضلات بدن هستند که حین شلی عضلات به حلق هم منتقل میشود و هنگام قرار گرفتن بیمار در وضعیت طاق باز باعث برگشتن زبان به سمت عقب و نهایتا انسداد راه هوایی میشود . علائم انسداد راه هوایی شامل : تنفس صدادار و نامنظم و حالت خفگی است در طول چند دقیقه بیمار دچار سیانوز میشود .
به دلیل حرکت نامنظم قفسه سینه و دیافراگم برای بررسی تنفس بایستی کف دست خود را روی بینی و دهان قرار داد . جهت درمان انسداد هیپوفارنگس باید سر بیمار را به عقب خم کرد و زا ویه فک تحتانی را به سمت جلو فشار داد یا به عبارتی دندانهای پایینی را به سمت جلو فشار داد . با انجام این مانور زبان به سمت جلو کشیده میشود و راه هوایی باز میگردد... 



دسته بندی: علوم پزشکی » مهندسی پزشکی

تعداد مشاهده: 6156 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: power point

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:1,109 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل